11
Jun
08

In de pocket! Het certificaat is binnen.

Dinsdagochtend 10 juni 2008 was het dan zover! De eerste lichting 23dingencursisten mochten het fel begeerde certificaat in ontvangst nemen. Het einde van een spannende en inspirerende zoektocht naar het nut en de noodzaak van Web 2.0. Dat dat niet voor iedereen een makkelijke ontdekkingstocht was, bleek uit het aantal deelnemers dat uiteindelijk op tijd de eindstreep had gehaald. Om tal van redenen zijn collega’s nog bezig of afgehaakt. Zij die wel klaar zijn beseffen inmiddels maar al te goed dat de bibliotheek niet meer heen kan om begrippen als Web 2.0, Bibliotheek 2.0 en user-generated content. En dat is de winst van deze 23 dingen cursus. De opdracht klinkt simpel, maar is tegelijk uitdagend “breng het geleerde in de praktijk”. En bovenal “Blijf relevant!”


6 Responses to “In de pocket! Het certificaat is binnen.”


  1. 1 BiebGrrl
    juni 11, 2008 om 10:47 am

    Gefeliciteerd! Wij zijn 1 juli aan de beurt voor de uitreiking!

  2. juni 11, 2008 om 12:42 pm

    Bedankt kamer 2.16! Zo was ik er toch nog een beetje bij. Enne… gefeliciteerd!

  3. juni 11, 2008 om 4:44 pm

    De smalband in Costa Rica staat het helaas niet toe dat ik het filmpje kan kijken maar dat zal ik zeker doen na thuiskomst!

    Grt,

    Edwin

  4. 5 tenaanval
    juni 12, 2008 om 12:54 am

    Bedankt voor het filmpje! Weet ik wat ik gemist heb…

  5. 6 schrijverdezes
    juni 12, 2008 om 7:57 pm

    Ha kamer 2.16,
    ‘Zij die wel klaar zijn beseffen inmiddels maar al te goed dat de bibliotheek niet meer heen kan om begrippen als Web 2.0, Bibliotheek 2.0 en user-generated content.’

    Ik hoor bij degenen die ‘klaar zijn’ en heb mijn diploma in ontvangst mogen nemen, maar ik voel mij bij bovenstaande regels toch niet thuis. Dat ‘web 2.0’ bestaat is mij door de cursus duidelijk geworden, dat de bibliotheek er op de een of andere manier op zal moeten reageren eveneens, maar dat zij er niet meer omheen kan is voor mij nog niet bewezen. (Misschien zouden we juist wel een omtrekkende beweging moeten maken.) Ik distantieer me dan ook graag van bovenstaande veralgemenisering van wat ‘zij die klaar zijn’ zouden vinden. Het spijt mij.
    Groet van schrijverdezes


Geef een reactie

Mijn Twitter updates

Oeps: Twitter reageert niet. Wacht svp een paar minuten en ververs deze pagina.

Categorieën

mijn foto's

Dauw maakt de mooiste dingen nóg mooier

Alle eendjes...

Dauw, dauw, dauw...

Doorkijkje

Het was weer een prachtige ochtendwandeling.

Meer foto's

Blog Stats

  • 18,986 hits

