05
Jun
08

Ooh yeah!!!

Ik had koud m’n bammetje achter de kiezen of Biebbabs kwam met de verheugende mededeling dat ze het boekje van de OB Utrecht met daarin mijn bijdrage op haar weblog had gezet.

Wat is dat dan voor boekje? 1 april werd het gehele personeel van de bibliotheek Utrecht bij elkaar geroepen in het Spoorwegmuseum. Dit ter gelegenheid van de presentatie van het meerjarenplan door directeur Hans van Soelen. Met een nieuw gebouw in het vooruitzicht en grote veranderingen in het bibliotheekwerk wordt het voor de medewerkers een spannende periode. Die middag werden 4 workshops aangeboden en ik werd uitgenodigd daar één van te doen over Mediawijsheid. Het werd een vruchtbare workshop waar ik de deelnemers meenam door de wereld van web 2.0, bibliotheek 2.0 en Mediawijsheid. Voor velen werd dat een spannende en onzekere ontdekkingstocht. Één deelnemer verzuchtte dat ze haar hele opleiding opnieuw mocht gaan doen. Voor haar en velen met haar werd 23 dingen en de opleiding tot Mediacoach otwikkeld.

De weerslag van deze dag werd samengevat in een fraai boekje. En uiteraard ben ik er trots op dat ik er in sta. In zijn begeleidende brief schreef Hans van Soelen: “Een deel van de medewerkers kwam geschokt uit de zaal. Inmiddels hebben wij besloten 4 medewerkers op te gaan leiden to mediacoach en met 15 medewerkers mee te doen aan 23 dingen.” “Je hebt onze ogen geopend”. Kijk en daar word ik nou blij van!

Maar zeg nou zelf. Een bibliotheek de nog NOOIT dicht is gegaan om wat voor reden dan ook, besluit dat voor het eerst te doen in 2008. Welke dag kiezen ze daar voor uit? Juist 1 april…


1 Response to “Ooh yeah!!!”


  1. juli 17, 2008 om 4:59 pm

    Hoi Edo,

    De cursus 23 dingen is zeker een goede aanvulling op de opleiding tot mediacoach!


Geef een reactie

Mijn Twitter updates

Oeps: Twitter reageert niet. Wacht svp een paar minuten en ververs deze pagina.

Categorieën

mijn foto's

Dauw maakt de mooiste dingen nóg mooier

Alle eendjes...

Dauw, dauw, dauw...

Doorkijkje

Het was weer een prachtige ochtendwandeling.

Meer foto's

Blog Stats

  • 18,985 hits

