20
Apr
08

Ding #20 Last fm

Soms wordt ik zo warm van goed bedachte techniek en zo triest over wat regelgeving er van over laat. Gek was ik op Pandora. Ik luisterde me suf naar prachtige muziek, de keuze gebaseerd op een artiest waar ik fan van was. Een briljante uitvinding die mij heel wat nieuwe pareltjes deed ontdekken. Totdat de heren advocaten met hun verstikkende vingers dit initiatief in hun handen kregen. Plots mochten de fans uit dit koude kikkerlandje (en alle anderen buiten de VS) niet meer gebruik maken van Pandora. En dit had alles te maken met copyright en de muziekindustrie die bang was hun inkomtsen te verliezen. Sukkels! Deze site hielp hen juist aan meer verkopen, maar dat durfden ze blijkbaar niet onder ogen te zien. In plaats daarvan kregen de trouwe bezoekers plots dit beeld te zien.

Al zoekend naar alternatieven stuitte ik op Last fm. En wederom maakte hetzelfde warme gevoel zich van mij meester. Last fm inspireert mij en laat mij nieuwe artiesten ontdekken. En daar ligt volgens mij pecies de link met de bibliotheek. Een ‘goede’ bibliotheek inspireert mensen en laat ze laagdrempleig kennis maken met nieuwe muziek. Een ‘slechte’ bibliotheek is stil en vraagt veel te veel geld per uitlening.


1 Response to “Ding #20 Last fm”


  1. april 21, 2008 om 11:37 pm

    Bij mij was de afsluiting van Pandora ook een reden om dit soort muzieksites even te laten voor wat het is. Je zou er chagerijnig van worden:-/


Geef een reactie

Mijn Twitter updates

Oeps: Twitter reageert niet. Wacht svp een paar minuten en ververs deze pagina.

Categorieën

mijn foto's

Dauw maakt de mooiste dingen nóg mooier

Alle eendjes...

Dauw, dauw, dauw...

Doorkijkje

Het was weer een prachtige ochtendwandeling.

Meer foto's

Blog Stats

  • 18,985 hits

