12
Apr
08

Ding # 19 Go social!

Een tijdje geleden heb ik mij een Ning-profiel aangemeten met als doel deel te nemen aan de bibliotheek 2.0 community. Vriendjes gemaakt en wat vragen gesteld. Een nuttige en ook leuke ervaring, vooral omdat er regelmatig nieuwe invitaties in mijn mailbox rolden. Altijd goed voor je gevoel van eigenwaarde als iemand vriendje met je wil worden.

Daarna met Plaxo aan het experimenteren geslagen. Het leek me handig dat ik op die wijze mijn adresboek kon synchroniseren. En het leuke was dat ik regelmatig een melding kreeg dat er iemand uit mijn adresboek zich bij Plaxo heeft aangemeld en met wie ik dan weer een connectie kon maken. Elke week krijg ik een mail met een overzicht van mensen die iets toegevoegd hadden aan hun profiel of iGoogle of welke social site dan ook.

En dan nu Linkedin. Wat een feest! Eenmaal aangemeld vliegen de invitaties me om de oren. Ex-directeuren, Amerikaanse collega’s die ik in Monterey ontmoet heb, ProBiblio-collega’s, kennissen, zakelijke contacten, familie noem maar op. Mijn vrouw zoekt een nieuwe baan en ik heb haar aangespoord ook een profiel aan te maken, wie weet wat er van komt. Ik vind het geweldig.


1 Response to “Ding # 19 Go social!”


  1. 1 Rob
    april 13, 2008 om 2:18 pm

    VAnaf 22 april is er Volkskrantbanen over je online identiteit en hoe daar meer uit te halen om bijv. een baan te vinden of om je te profileren. Ik ben benieuwd naar hun tips:
    http://www.volkskrantbanen.nl/service/gratis-abonnement/


Geef een reactie

Mijn Twitter updates

Oeps: Twitter reageert niet. Wacht svp een paar minuten en ververs deze pagina.

Categorieën

mijn foto's

Dauw maakt de mooiste dingen nóg mooier

Alle eendjes...

Dauw, dauw, dauw...

Doorkijkje

Het was weer een prachtige ochtendwandeling.

Meer foto's

Blog Stats

  • 18,985 hits

