06
Apr
08

Ding # 18 LibraryThing

Persoonlijk heb ik niet zo veel met gedeelde boekenplanken. De mijne staan al overvol en er worden constant aanvallen op gedaan door medebewoners met hun boeken, maar vooral ook hun (en mijn) dingen die we even zo gauw nergens anders kwijt kunnen. Maar het is een rijk gezicht in de kamer en eerlijk gezegd vormt de solide kast inmiddels ook een fundamenteel onderdeel van de bouwkundige constructie.

Ik heb niet zo’n behoefte aan een online boekenkast. Misschien wel een online platenkast want dat boeit mij meer. Waar ik wel enthousiast van werd was de posting met ideeën voor bibliotheektoepassingen. Ik roep al tijden dat we widgets moeten aanbieden van de catalogus en Aladin die gebruikers op hun eigen weblog kunnen plaatsen. De bibliotheek zichtbaar op tal van plaatsen. Waarom moeten gebruikers persé naar onze site en ons gebouw komen om van onze diensten gebruik te kunnen maken. Het gaat er toch juist om dát ze van ons gebruik maken. Weg met die grenzen en leve de zichtbaarheid. Kom maar op met de widgets en API’s!


1 Response to “Ding # 18 LibraryThing”



Geef een reactie

Mijn Twitter updates

Oeps: Twitter reageert niet. Wacht svp een paar minuten en ververs deze pagina.

Categorieën

mijn foto's

Dauw maakt de mooiste dingen nóg mooier

Alle eendjes...

Dauw, dauw, dauw...

Doorkijkje

Het was weer een prachtige ochtendwandeling.

Meer foto's

Blog Stats

  • 18,986 hits

