02
Mrt
08

Ding # 10 Delicious

sync.jpg

Ik leef met m’n computers. Ik ben geen nerd, maar ben er – behoorlijk volgens mijn vrouw – aan verslaafd. En op al die computers gebruik ik internet, vind ik sites en wil ik ze bewaren. En daar komt het probleem om de hoek kijken. Hoe gebruik ik op de ene computer de bookmarks van mijn andere computers en vice versa. Daar kwam mijn verlangen naar een site waar ik centraal mijn bookmarks kan opslaan vandaan. In mijn zoektocht ben ik op Delicious gestuit. Maar het is het niet voor mij geworden. Ik wil niet extra knopjes in mijn browser, taggen en uiteindelijk met een lelijk en onoverzichtelijk bookmarkbestand eindigen. Nee delicious is niets voor mij, wat een bagger. Waar het wel aardig voor is is het broodkruimeleffect. Door het spoor van de bookmarks en aanverwanten te volgen kom je soms op heel verrassende sites.

Mijn behoefte naar bookmarksynchronisatie heb ik kunnen vervullen door het installeren van Firefox (super browser!) op al mijn computers (Mac’s en pc). Vervolgens heb ik de Foxmarks-extensie geinstalleerd en nu worden mijn bookmarks netjes gesynchroniseerd en beschik ik overal over dezelfde geheugensteuntjes. En ik hoef nergens naar om te kijken. Gewoon een bookmark maken, that’s all. Precies zoals goede software moet werken, installeren, vergeten maar constant gebruiken! Niet sociaal, nou jammer dan.


4 Responses to “Ding # 10 Delicious”


  1. maart 2, 2008 om 7:07 pm

    Hoi,
    Ik liep tegen hetzelfde aan bij Del.icio.us.
    De Firefox plug-in zat ik pas te bekijken, maar nog niet geïnstalleerd. Ik begrijp nu uit jouw verhaal dat ik dat toch maar eens moet gaan uitproberen.
    Werkt vermoedelijk met een inlogcode?
    Groetjes.

  2. 2 Kamer216
    maart 3, 2008 om 10:47 am

    Fijn een medestander. Ben een groot voorstander van web 2.0 maar dat hoeft niet te betekenen dat we overal even enthousiast over hoeven te zijn.
    Werkt inderdaad met een inlogcode. Maar dat is geen enkel beletsel😉

  3. maart 3, 2008 om 11:17 pm

    Dag Kamer,

    Ik ben het stiekem ook met je eens hoor. Ik gebruik delicious alleen als backup (en dat meer uit gewoonte want inmiddels heb ik er andere tools voor).
    Sinds Netvibes werk ik niet meer zoveel met favorieten (zeker niet nu je ze in Ginger daar ook mee kunt vastleggen) maar als ik het doe, dan met Connotea.

    Maar uit alles blijkt dat jij heeel goed weet wat er te koop is. Rest my case, wat dat betreft🙂

  4. mei 3, 2013 om 2:12 am

    Occasionally laser surgery will be used in order to deal with the problem.
    Individuals who have suffered with acne look forward to the day
    when they can look in the mirror and see skin that is pimple and blemish-free.
    The essence of natural mole removal is the use of herb and folk remedies.


Geef een reactie

Mijn Twitter updates

Oeps: Twitter reageert niet. Wacht svp een paar minuten en ververs deze pagina.

Categorieën

mijn foto's

Dauw maakt de mooiste dingen nóg mooier

Alle eendjes...

Dauw, dauw, dauw...

Doorkijkje

Het was weer een prachtige ochtendwandeling.

Meer foto's

Blog Stats

  • 18,985 hits

